Как да се отървете от болката в стомаха

Как да се отървете от болката в стомаха
Pexels

Да отмените плановете си, за да сте в тоалетната със сигурност не е приятно. Особено когато не сте сигурни дали трябва да пиете чай от джинджифил, да отивате в спешното или да се настаните удобно на дивана и да изчакате природата да си свърши работата.

Вашият план за действие зависи от това с какво си имате работа – диария, гадене, повръщане, месечен цикъл и др. Важно е да знаете и нещата, които няма да ви помогнат. Забравете например за водата с лимон. Киселината ще увеличи симптомите на рефлукс.

Как можете да се справите сами?

Дайте си време. Леките болки в стомаха могат да изчезнат сами, ако просто им дадете време. Това е особено важно, ако пътувате в чужбина. Проблемите си случват, защото тялото ви трябва да се адаптира към новите бактерии в храната и водата, които консумирате. За съжаление лекарствата потискат всичко това. Трябва да оставите тялото си да се справи само.

Газовете са причинени от две неща – яденето на газообразуващи храни като зелени зеленчуци, някои плодове, газирани напитки, зеле, боб и чрез поглъщане на въздух. Хората поемат допълнително количество въздух, когато пият със сламки, говорят с пълна уста, ядат твърде бързо или когато са нервни. Ако имате проблем с газовете, вземете лекарство, за което не се изисква рецепта. Заменете содата и бирата с вода или вино. Опитайте да се храните с повече храни, богати на фибри, и яжте бавно, за да може тялото ви по-лесно да се справи с храната.

Хапвайте кисело мляко. Ако сте изправени пред постоянни проблеми със стомаха като подуване на корема, киселото мляко може да ви помогне да поддържате храносмилателната си система във върхова форма. Макар и неприятно, подуването на корема не е тревожно. Всичко от менструация до запек може да го причини. Опитайте се да стоите далеч от солта, тъй като тя ви кара да задържате вода, и избягвайте храни, които причиняват газове като боб, броколи и карфиол.

Избягвайте пикантните храни. Яденето им преди лягане е често срещан виновник за киселинния рефлукс, както и яденето твърде много или твърде бързо, пушенето и пиенето. Неразположението се случва най-често през нощта, когато сте в легнало положение. Ако не искате да пиете медикаменти, ограничете популярните провокатори на състоянието. В тази връзка избягвайте да си лягане твърде скоро след хранене.

Тренирайте. Неактивният начин на живот може да причини запек. Стремете се към най-малко 10 минути упражнения всеки ден и пийте много вода.

Пийте чай от лайка. Лайката съдържа противовъзпалителни вещества, които отпускат гладката мускулатура на храносмилателния тракт.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти