Преяждане, стрес и последици

5 начина да детоксикираме организма си

Преяждане, стрес и последици
Pexels

Празничният сезоностана зад гърба ни, но последиците от него ни съпътстват по-дълго, отколкото предполагаме.Последните месеци от годината са свързани с главоломно покачване на нивата на стрес: трескаво купуване на подаръци, приключване на работните задължения, пътувания, посрещане на гости, организация за Нова Година.. Всичкитези иначе приятни занимания са част от един всеобщ сценарий и могат да доведат и най-спокойния човек до прегряване.

Според Елизабет Скот, експерт по управление на стреса, "твърде много дейности, дори и да са забавни занимания, могат да доведат до прекалено голям празничен стрес и да ни накарат да се чувстваме по-скоро затрупани и замаяни, отколкото изпълнени и щастливи".

Връщането към нормалнияритъм на живот може да отнемеповече от месец след празниците. Следните 5 съвета са най-добрият начин за ускоряване на този процес:

1. Хидратирайте организма си

Общоизвестен факт е, че организмът има нужда от хидратация след дълъг период на прекомерно хранене и употреба на алкохол. Усещането за подуване и тежестможе да се дължи на прекаляванесъс солта, което от своя страна може да причини задържане на вода. Голяма чаша топла вода с лимон сутрин има изключително благоприятно въздействие, тъй като прясно изцеденият лимон спомага за задействане на храносмилането и заусвояване на тежките, мазни храни.

2. Движете се повече

Раздвижването на кръвта в организма еидеалнотосредствозасправяне с махмурлук и преяждане. Не е нужно движението да е натоварващо - разходки, лекитренировкиилийога биха свършили чудеса. Дориняколкоминутиса достатъчни, задаповишатнастроението и да възвърнат енергията.

3. Спете повече

Това със сигурност не означава 3 дена отпуска, за да си починете от почивката. Декември традиционно е изпълнен с ангажименти и тържества, вечеритеса дълги, а сутрин невинаги има достатъчно време за почивка. Върнете си нормалния режим, като се опитате да спите поне по 8 часана вечер плътно за една седмица.

4. Консумирайте лека храна

Организмът лесно привиквакъмпо-солени ястия, повече захар и мазнини. Преходът към по-леки хрании по-малки порции не е лесен, но специалистите препоръчват приемането на зеленчуци, плодове, ядки и риба, които няма да затормозят храносмилателната система допълнително.

5. Приемайте хепатопротектори

В съчетание с останалите съвети за пречистване на организма, приемането на хепатопротектористимулира регенерацията на черния дроб след прекомерна консумация на храни и алкохолни напитки.В аптеките се предлагатразлични алтернативи на лекарствени продукти на растителна основа, които облекчават усещането за тежест. Есенциалнитефосфолипиди са група хепатопротектори, които възстановяват и поддържат структурната стабилност на чернодробните клетки, увреждаща се под въздействието на големи количества алкохол, мазни храни и лекарства.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти