Съвети как да стартирате деня си пълноценно

Как започва вашата типична сутрин? Обикновено натискате ли бутона за отлагане на алармата ви няколко пъти, за да получите още няколко минути сън? Хващате ли телефона си преди да сте си отворили очите напълно, за да проверите имейла и профилите си в социалните мрежи? Често ли се чувствате стресиране и тревожни в началото на деня си?

Съвети как да стартирате деня си пълноценно
Pexels

Говорейки от свое име мога да кажа, че съзнанието ми беше най-активно сутрин. Събуждах се, проверявах си мейла и след това четях новини, които често бяха негативни. Тогава ставах и в по-добрите си дни тренирах, докато започне работният ми ден.

Тези навици ме накараха да се чувствам стресирана още в началото на деня. След години с този темп на живот, най-накрая разбрах, че трябва да променя сутрешната си рутина. Сега, когато се събудя, устоявам на желанието си да погледна телефона. Вместо това започвам деня си с медитация. След това ставам от леглото и започвам ритуалите си. Животът ми драстично се промени. По-спокойна съм и по-съсредоточена.

Ако все още не сте го сторили, ви съветвам да преразгледате сутрешната си рутина, защото може да откриете, че навиците ви водят до ненужен стрес. Ето как.

Медитирайте. Медитацията е мощен инструмент за облекчаване на стреса. Дори кратката медитация, 5 до 10 минути, може да ви отдалечи от това, което мислите и чувствате и да ви осигури психическа и емоционална свобода от стресовете, които може да са тревожни.

Движете си повече. В сутрините, когато тренирах, забелязвах, че денят ми е значително по-добър. Не само се чувствах по-добре, но и като цяло денят ми беше по-позитивен и продуктивен. Движението е от решаващо значение както за начина на живот, така и за когнитивното здраве. Упражненията увеличават ендорфина, хормона на щастието, и ви помагат да започнете деня си по положителен начин.

Друга идея за здравословна сутрешна рутина е практикуването на благодарност. Благодарността е благодарна признателност за това, което човек получава, независимо дали е осезаема или нематериална придобивка. Култивирането на чувствата на благодарност рано сутрин може да ви помогне да се чувствате по-спокойни през целия ден.

Откъснете се от технологиите през първия час от старта на деня ви, за да може да го започнете с мир и контрол. Започнете деня според своите условия, а не с вчерашните новини. Ще се почувствате много по-добре.

Вероятно сте чували, че закуската е най-важното хранене за деня. И това е напълно вярно. Хапването на питателна, добре балансирана закуска всеки ден ви помага да контролирате теглото си, а също така може да ви попречи да ядете прекалено много през останалата част от деня.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти