Ако питате децата си, коя според тях е "най-готината" напитка, отговорът вероятно ще бъде "Coca-Cola!" Или нещо друго, съдържащо оцветители, подсладители и какви ли не вредни съставки.
Причината е следната: компаниите, които произвеждат въпросните газирани продукти, знаят как да ги маркетират. Те са ги превърнали не просто в напитки с определен вкус, но в устойчиви символи за социален статус и свежест на характера на потребителя.
Децата се поддават особено лесно на подобни внушения. Една бутилка Cola в ръката може да ги накара да се чувстват наистина по-уверени. Следователно, възможността да ги откажем от прекалената консумация на вредни храни и напитки се свързва с идеята да им представим полезните такива като "готини".
Точно това е направила Роуз Камерън от Ню Йорк. Тя има две момчета, на 13 и 9 години, и дълго време се е притеснявала относно състава на консумираните от тях безалкохолни. Всячески се опитвала да ги приучи да пият чиста вода: "Подкупвах ги, обещавах им това-онова, слагах по малко лимон или портокал във водата."
Нищо не помогнало. Накрая Роуз решила да впрегне в употреба способностите си на бивш рекламист и да поднесе живителната течност в "сладки малки шишенца". Синовете ѝ, заедно с техни приятелчета, помогнали за измислянето на име, лого, дизайн, дори участвали в първата реклама на създадения продукт, кръстен "WAT-AAH!"
В крайна сметка стратегията на загрижената майка се оказала успешна. Симпатичните шишенца вече се продават в над 10 000 магазина из САЩ. Децата ги харесват и се чувстват готини с тях.
Дали някой скоро ще измисли нещо подобно и в България?
Ако намирате този материал за интересен, присъединете се към Jenite.bg във фейсбук!
5 | 0 |