Концентрацията е сред най-трудните за контролиране действия, случващи се в човешкия мозък. За съжаление често ни се изплъзва точно тогава, когато ни е най-нужна. А именно на работното място. И особено в офиса, при наличието на социалните мрежи и куп други екстри от безкрайния свят на интернет, създадени, за да отвличат вниманието ни.
Нашите колеги от Econ.bg обаче предлагат няколко лесни за изпълнение тактики, чрез които и най-големите разсейковци биха могли да успеят да се фокусират над задълженията си и да останат съсредоточени задълго.
Изяснете целите си
Трябва да сте наясно с резултата, който искате да постигнете, преди да започнете. Ако не сте сигурни каква всъщност е крайната ви цел, това объркване ще ви коства съсредоточаването. При писане на статии например, винаги имайте наум каква ще е главната идея на пиаснието ви, структурата, краят и началото. Ако всичко ви е мъгляво, то и самият процес по писането ще е доста тромав и затормозяващ.
Поставете си краен срок
Крайният срок е истински ужас за по-голямата част от човешката популация. В условията на постигане на концентрация, той има както добри, така и лоши страни. Може да ви помогне да забравите доста набързо маловажната информация и да подобрите продуктивността си, без да отнемате от съня си и това да влияе на вашето здраве.
Същевременно обаче, когато сте наясно с това колко време имате, може да се притеснявате за това колко време ви остава, вместо да се концентрирате върху задачата си. Трябва много да внимавате с организирането и следването на крайните срокове, за да не се окажат те всъщност контрапродуктивни.
Усамотете се
Не е нужно да ставате отшелник, но поне за периода от време, в който трябва да свършите нещо важно, се изолирайте от другите около вас. Разбира се, ако работата ви не включва комуникация с хора. Дайте сигнал, че това не е защото нещо лошо се е случило с вас, а просто искате да се отдадете изцяло на задачите си.
Още съвети как да подобрите концентрацията си на работното място можете да откриете в статията на Econ.bg.
3 | 0 |