Несъзнателно похапвам, защото... част II

Несъзнателно похапвам, защото... част II
1 ОТ 2 вижте всички снимки Gina Smith | Dreamstime.com

Затлъстяването се е превърнало в едно от "модерните" заболявания. Днес всеки трети човек може да заяви, че е попаднал в клопката на тази "модна тенденция" и отчайващо търси начини да се спаси. Каква е най-често срещаната причина? Просто ядем повече, отколкото нашият организъм има нужда. На всички ни е познат навикът просто да дъвчем нещо, гледайки любимия сериал или начинът, по които се "награждаваме", сипвайки си допълнителна втора порция. Но ако сложим настрана отегчението и угаждането, можем да открием други причини, за да върлуваме така яростно в шкафа за десерти. Хвърлете един поглед върху списъка, които сме ви приготвили относно най-често срещаните клопки за преяждане и как можете да се избавите от тях.

Продължение на част I

 

  1. Преди малко се нахранихте, но копнеете за още нещо

 

Току що приключихте с обяда и се чудите защо сте още гладни. Преди да заключите, че порцията ви е била малка се замислете дали не сте я погълнали прекалено бързо. "Хормоните на апетита се нуждаят от време, за да съобщят на мозъка, че сте сити", обясняват специалистите. Добре е да запомните, че трябва да се храните бавно и разумно, комбинирайки правилно какво да има в чинията ви. Ако чувството на глад продължава, може да лапнете един ментов бонбон, за да залъжете копнежа.

 

 

  1. Хората около вас похапват

 

Нови проучвания показват, че жените са склонни да копират женското съсловие около тях. Замислете се дали и вие не сте го правили, когато в офиса колегите ви приканват да обядвате заедно, въпреки че точно в този момент не сте гладни. Просто бъдете себе си и спазвайте своите здравословни принципи като отхвърлите поканата за допълнителни калории. Може да се превърнете и в основоположник на здравословното хранене в службата като вдъхновите околните да ви следват. Превръщайки се в "здравен гуру" ще знаете, че другите ви наблюдават и няма да се осмелите да посегнете към изкушенията поне през работно време.

 

 

  1. Често пиете алкохол

 

Основно правило при поемането на алкохол е умереното количество. Добре е да знаете, че едно питие съдържа средно между 100 и 150 кал. Неблагоприятното действие на тази напитка всъщност се крие в начина по който действа върху човешкото тяло. Едва около 5 % от приетото количество се отделят в мастните депа, а останалата част се преработва в черния дроб в ацетат, като така замества основната функция на мазнините за "гориво" и почти спира тяхното разграждане. Сега вече сами можете да се досетите, че алкохолът силно увеличава риска от напълняване и не е особено подходяща напитка за редовна употреба.

 

  1. Надушвате или забелязвате вкусна храна

 

"Склонни сме да се храним повече чрез нашите сетива, отколкото чрез стомасите си" казва д-р Енсъл. Сигурни сме, че и на вас ви се е случвало при вида на апетитната шоколадова торта от витрината да закопнявате за нещо също толкова сладко. Резултатът е същият и когато обонянието ни усети мириса на вкусна храна да се носи във въздуха. Някак магически веднага си представяме това ястие и желаем да го вкусим. Нашият съвет: поставете си за цел съзнателно да контролирате вашите постъпки и минавайки през различните изкушения не посягайте към тях. Знаем, че е трудно, но след всеки малък успешен опит чувството да владееш лакомите си желания е наистина страхотно.

 

  1. Подложени сте на стрес

 

Когато имате известни затруднения или сте подложени на ежедневен стрес посягате към доста калорични храни. Може би обичате чувството на задоволство, когато яростно поглъщате цял пакет с шоколадови бисквити. Наистина понякога ни е нужно да се поглезим и в това няма нищо лошо. Обаче по-важният проблем не е в емоционалното хранене, а в това как човешкият организъм реагира на напрежението и поражда пристъпи на глад. Според д-р Сандън повишените нива на хормоните на стреса кортизол и инсулин са свързани пряко с повишения апетит. Затова по-добре се съсредоточете върху премахването на излишното натоварване, вместо в ненужното "тъпчене". Можете да хвърлите един поглед тук и да си направите равносметка какво ви натоварва най-много във вашето ежедневие.

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Любовта не е в другия, тя е в нас самите - ние я събуждаме. Но за да я събудим, се нуждаем от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти