Как да се борите с глада, предизвикан от стрес

Как да се борите с глада, предизвикан от стрес
Pexels

Ритъмът ни на живот, работа и ежедневни грижи могат много лесно да ни накарат да се чувстваме стресирани и разтревожени. И още по-лошото е, че някои хора прибягват към храната в тези моменти, за да се успокоят. В този момент храната може да се превърне в най-големия ни враг: ние консумираме ненужни калории и след това се чувстваме виновни, че сме ги консумирали. Става омагьосан кръг, от който е трудно да се освободим, но за щастие има няколко лесни решения:

1. Дъвчете дъвка

Дъвката е много ефективна, когато става въпрос за намаляване на стреса. Когато започнете да се чувствате неспокойни или разстроени, можете да дъвчете дъвка без захар, за да останете спокойни и концентрирани. Също така, според едно проучване, дъвченето на дъвка без захар може да намали дневния ви прием на калории, като в същото време увеличава количеството енергия, което изгаряме всеки ден. Това са добри новини!

2. Пийте чай

Пиенето на чай има 2 ползи в такива ситуации. Първо, ако сте гладни, можете да излъжете мозъка си с чаша чай. Ще се почувствате сити, а няма да сте приели кой знае колко калории. Другата полза е, че някои билки имат релаксиращи свойства и могат да ви успокоят.

3. Кажете не на стимулиращите напитки

Кафето и всякакъв вид напитки, съдържащи кофеин, са известни като врагове на всичко, свързано със спокойствието и релаксацията. Това вещество (което обикновено се комбинира със захар) увеличава количеството адреналин в тялото ви и засилва симптомите на стрес и тревожност. След това се задейства порочен кръг: чувствате се по-стресирани и искате да ядете повече. Ето защо, вместо да закусвате с кафе или да пиете сода с обяда, по-добре изберете чаша чай или чаша лимонада.

4. Яжте пикантна храна, но не всеки ден

Някои изследвания твърдят, че добавянето на люти чушки към вашата храна може да намали апетита ви. Капсаицинът - веществото, което прави лютите чушки люти - кара тялото да се чувства сито и да изгаря повече калории от другите храни. Това е така, защото тялото ви използва повече енергия за обработка на лютото от лютите чушки. Така че, ако се чувствате тревожни, можете да опитате този трик, за да задоволите апетита си и да избягвате да ядете отново скоро след хранене. Но внимавайте да не хапвате люто ежедневно, защото тялото ви ще привикне. 

5. Избягвайте червеното и жълтото в храната

Знаете ли, че цветовете оказват огромно влияние върху апетита ви? Когато видим храна с един от нюансите, споменати в заглавието, мозъкът ни задейства поредица от механизми, които ни карат да се чувстваме гладни. Ето защо се препоръчва да избягвате храни с тези цветове, ако искате да отслабнете. По този начин ще ви бъде по-лесно да избегнете желанието да ядете, когато се чувствате стресирани.

6. Яжте храни, които ви помагат да произвеждате "хормона на щастието"

Серотонинът е известен като "хормонът на щастието", тъй като той основно отговаря за регулирането на нашето настроение. Когато нивата на серотонин са ниски, ние сме склонни да се чувстваме по-стресирани и емоционално нестабилни, което може да ни накара да жадуваме за повече храна в по-големи количества. От ключово значение е да регулирате правилно нивата на серотонин в тялото си, за да имате балансирана диета. Обикновено тялото ви прави това вместо вас, но можете също да ядете храни, богати на триптофан (вещество, което помага за изравняване на нашия серотонин), като ананас, спанак, сливи и авокадо. По този начин ще дадете на тялото си нужната помощ, за да се върне в релсите.

7. Яжте хляб със зехтин за закуска

Всички обичаме обилната закуска, особено през уикенда. Проучване обаче установи, че някои храни, богати на ненаситени мазнини, като авокадо, зехтин и ядки, са много ефективни, когато става въпрос да уведомите мозъка си, че сте се нахранили. Ако преживявате напрегнат период, помислете за промяна на закуската и яжте хляб с малко зехтин, вместо яйца и палачинки. Може да ви помогне да избегнете преяждане поради тревожност през деня.

8. Активирайте носа си с аромата на мента

Има доказателства, че ароматът на мента може да работи като добра добавка за намаляване на апетита и да ви помогне да консумирате по-малко калории през деня. Можете да държите етерично масло с този аромат под ръка и да го помирисвате всеки път, когато се чувствате неспокойни или стресирани. Не само ще се насладите на приятен аромат, но и ще помогнете на тялото си да не приема ненужна храна.

9. Яжте нещо, когато се чувствате неспокойни

Ако изпитвате симптоми на тревожност или стрес и започнете да изпитвате неконтролируем апетит, най-добре е да ядете нещо, вместо да полагате огромни усилия да не го правите. Но всичко се свежда до това, което ядете. Изберете здравословен продукт - помислете за ядки като цяло, но особено за орехи, половин банан или червени плодове. 

10. Отделяйте 20 до 25 минути за хранене

Понякога се случва същият забързан живот, който живеем, да ни накара да ядем набързо. Може би сте човек, който седи пред компютъра си и яде обяд, докато все още работи. Или може би вечеряте, докато проверявате мобилния си телефон или имейли. Но времето за хранене трябва да е почти ритуал. Много е важно да отделите поне 20 до 25 минути, за да се храните спокойно и без разсейване. По този начин ще дадете на мозъка си необходимото време, за да обработи това, което правите и в крайна сметка да се почувствате сити. Това е чудесен начин да избегнете консумацията на ненужни калории.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти