10 неща, които трябва да спрете да правите, за да посещавате лекар по-рядко

10 неща, които трябва да спрете да правите, за да посещавате лекар по-рядко
pixabay

Ако попитаме хората за най-вредните им навици, вероятно ще споменат тютюнопушенето, злоупотребата с алкохол, вредната храна и заседналия начин на живот. Имат право, но има и някои ежедневни неща, които могат да повлияят на здравето ни.

Ако е трудно да се фокусирате и винаги забравяте нещо, опитайте се да си спомните колко често пиете кафе, докато сте в движение.

Ето 10 навика, които изглеждат безобидни, но могат да имат негативно влияние върху здравето ни:

1. Пиене от кен

Много хора обичат да пият напитки от кенчета. Но само си представете какво се случва с тях, преди да ги купите: има милиони бактерии на капака на кена. Бактериите могат да причинят рани по устните и лошо храносмилане. Специалистите препоръчват да изсипвате напитките си в чаша или да използвате сламка.

2. Поставяне на чанта на стол или легло

Когато жените се приберат вкъщи, слагат чантите си на стол или на леглото си. Тогава те се преобличат, измиват ръцете си и сядат на същото място, където са чантите им. Това невнимание може да доведе до рани и други неприятни неща. Кожените чанти са най-опасните: тяхната гъста текстура осигурява перфектни условия за растеж на бактериите.

3. Носене на вратовръзка всеки ден 

Американски изследователи твърдят, че стегнатата вратовръзка притиска Югуларната вена, което увеличава натиска върху очните ябълки. Това може да доведе до глаукома и слепота. Също така беше установено, че мъжете не обръщат достатъчно внимание на прането на връзките, което означава, че те могат да бъдат заразени с опасни бактерии.

4. Пиене на кафе от пластмасови чаши

Можете да си купите вкусно кафе почти навсякъде в днешно време. Но количеството опасен бисфенол А, което се влива в нашето кафе от пластмасовите чаши, е най-зависимо от температурата на течността: колкото по-висока е температурата в чашата, толкова повече бисфенол А ще погълнете. Този химичен агент влияе на клетъчния ни растеж, концентрация, енергийно ниво и репродуктивните функции.

Това не означава, че трябва да се откажете от кафето, за да раждате здрави деца, просто купете чаша за пътуване, която няма вредни вещества.

5. Избиране на салата, вместо бургер

Има толкова много различни салати, а някои от тях могат да бъдат наистина нездравословни и да съдържат вредни съставки като дресинг, картофи и кисели краставички. Така че, ако трябва да изберете между салата и пилешки бургер, ви препоръчваме да изберете бургер. Добрите бургери съдържат пресни зеленчуци и сравнително здравословно месо.

За да не се налага да посещавате диетолог, изключете салатите, които съдържат тези 3 съставки: сирене, месо и кремообразни дресинги.

6. Вършенето на цялата домакинска работа

Ежедневното почистване може да доведе до високо кръвно налягане. Това се дължи на факта, че се тревожим за всичко, което трябва да свършим, ядосваме се, че никой не ни помага и т.н.

7. Обръщане към д-р Google за помощ

Според проучвания, 80% от потребителите на интернет се опитват да се диагностицират онлайн. Интернет не е най-надеждният източник на информация. Понякога хората просто губят ценно време, опитвайки се да разберат какво става с тях, вместо да посетят истински лекар. Някои хора дори се превръщат в хипохондрици след търсене в Google и започват да мислят, че техните симптоми са признаци за сериозно заболяване.

8. Замяна на захарта с изкуствени подсладители
Изследователите смятат, че повечето заместители на захарта са също толкова вредни, колкото захарта, особено ако съдържат аспартам, захарин, сукралоза и ацесулфам калий. Така че, ако искате да ядете здравословна храна, изберете естествени източници на "добра" захар като стевия. Стевията е много по-сладка от захарозата. За разлика от обикновената захар, стевията дава на тялото ни въглехидрати, витамини и елементи. Между другото, това е най-нискокалоричния естествен подсладител.
9. Неправилно дишане
Има повече от 25 разновидности на дихателни техники. Бебетата обикновено дишат правилно, а възрастните го правят по такъв неправилен начин, че могат да навредят на здравето си. Хората обикновено дишат с гърдите си, което не позволява на кислорода да достигне до долните части на белите дробове.
Ако нашата кръв няма достатъчно кислород, нашето тяло не изгаря мазнините и няма да можете да се отървете от наднорменото тегло. Освен това, липсата на въздух влияе върху начина, по който работи сърдечната ни система. В този случай кръвта не се обогатява с хранителни вещества и тялото ни започва да акумулира токсини.
Дишането с корема е по-добре: направете кратка пауза между вдишванията и издишванията.
10. Използване на тоалетна по грешен начин
Учените са доказали, че седенето на тоалетна е вредно. Човешката физиология е по-подходяща за клекнала поза, защото не изисква много усилия и ви помага да намалите риска от дивертикулоза или хемороиди.
Не е толкова лесно да следвате това правило в съвременния свят, но има алтернатива: поставете краката си на нещо, което ще ги повдига, докато седите на тоалетна, така че ъгълът между тялото и бедрата ви да е 30 °. Не забравяйте, че не трябва да прекарвате много време на тоалетната и да четете вестник или да играете на телефона си.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти