15-минутна тренировка сваля излишните килограми

С високоинтензивните интервални тренировки ще останете без дъх за нула време

Ставате, правите закуска, водите децата на училище, отивате на работа, прибирате децата, приготвяте вечеря, помагате за домашните, чистите и отново е време за сън. Но нали трябваше и да тренирате? Откъде по-точно да вземете два-три свободни часа в този луд режим? 

Сигурно сте чували за 15-минутните тренировки, които могат да направят чудеса с вашето тяло. Вярвате ли на тези обещания? В крайна сметка, какво може да се свърши за толкова време? 

Оказва се обаче, че високоинтензивните интервални тренировки могат да ви накарат да се задъхате. Опитахме се да намерим достатъчно информация, за да разберем какво точно представлява тази нова спортна мания.

Идеята е много проста - редува се слабо със силно натоварване на интервали. Например: ходите на пътеката или в парка известно време с нормално темпо и после само за минутка спринтирате с максимална скорост. После пак ходите и т.н. Тичането може да се замени със скачане на въже, каране на колело, бърпита и други.

Неоспоримо предимство на този тип тренировки е краткото време, което ги прави перфектни за натоварения график.

Също така при тях може да изгорите същото количество калории, както при нискоинтензивна кардио тренировка, която обаче отнема двойно повече време.

Изследванията показват, че този тип тренировки ускоряват метаболизма така, че се горят калории с часове след това. Увеличава се и производството на хормона на растежа.

Те обаче имат и своите недостатъци.Първо, неподходящи са за абсолютно начинаещи. Ако нямате никакъв опит във фитнеса, ще трябва първо да влезете в по-добра форма. Дори да нямате много излишни килограми, това не означава, че сте в добра форма! Слабото тяло не е задължително здраво и тренирано.

Второ, все пак трябва да отделите време за загрявка. Ако се втурнете да бягате с максимална скорост без изобщо да сте подготвили тялото си за това, последствията могат да бъдат ужасни. Само добре подготвените мускули и стави могат да бъдат натоварвани физически, без значение с какви упражнения по-точно.

Друг недостатък на високоинтензивните тренировки е, че те не са за всеки. Тяхната идея е да бъдат тежки. Ако усетите, че една такава тренировка не ви изморява достатъчно, трябва да я промените, така че отново да оставате без дъх. Някои хора просто не обичат да се чувстват чак толкова изморени.

Често такива тренировки могат да доведат до вид страх преди тях заради осъзнаването на последващата умора. От своя страна тези притеснения стават причина за пропускане и накрая няма никаква полза.

Макар изследванията да показват, че високоинтензивните тренировки правят сърцето по-силно, те все пак не са подходящи за хора със сърдечни проблеми. Неподходящи са и при травми.

Заслужава си да опитате високоинтензивните интервални тренировки. Трябва обаче да сте упорити, защото със сигурност след първата ще сте скапани, ако изобщо я издържите. Ето защо е необходимо да експериментирате с тях известно време. Въпреки че са кратки, не е нужно да ги правите повече от 2-3 пъти седмично.

Ако искате да четете още съвети за сваляне на килограми, присъединете се към Jenite.bg във фейсбук!

12 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



24
kameliq ganeva 21.11.2013|14:16
Определено, всеки един от нас трябва да прави такива тренировки.
23
marieta georgievich 13.11.2013|14:59
Всеки един трябва да прави такава тренировка, не отнема много време.
22
roni peteva 13.11.2013|10:50
Аз ходя сутрин и вечер пеш и също помага за сваляне на килограмите.
21
Katy Russeva 12.11.2013|17:00
За човека, който не тренира всяка една тренировка е добре дошла и със сигурност доста ще подобри и издръжливостта и настроението и горенето на мазнини.
20
Наталия Радева 12.11.2013|15:48
И ходенето пеш, плуването и карането на колело много помагат.
19
Nina Rosi 12.11.2013|15:46
Интервално кардио, не е някаква новост и в пъти по-ефикасно от продължителното търчене по пътеката, което някои практикуват и само си раздрусват шкембетата във фитнеса.
18
Вяра Петрова 12.11.2013|15:10
така е, всички които знам с хубава фигура или я имат даром от небето или са без работа с богати мъже и естествено за да си красят скъпите коли ходят на фитнес, с работа навън по 12 часа кога можеш да ходиш на фитнес, ще мога ако имам детегледачка и приснужница да ми чисти и готви :Р
17
Ruslana Hristova 12.11.2013|14:48
както има една песен, адано ама надали :Р
16
Margaritka Ilieva 12.11.2013|13:29
Хубаво е да се прави каквато и да е гимнастика,но често не може да се организирам :(
15
Теодора Динева 12.11.2013|11:36
И при мен е необходимо,но все не намирам време за това.
14
Теодора Динева 12.11.2013|11:34
Много интересно,ще взема да пробвам,макар че не съм много спортна натура :)
13
Roberta Tododrova 12.11.2013|11:20
Хората, които имат достатъчно свободно време могат да обръщат внимание на фигурата си и да се поддържат във форма, но за мен важи първият абзац и наистина нямам никакво време за спортуване.
12
Бони бон 12.11.2013|11:03
Тичането си е най-доброто кардио, може да го увеличаваш, като интензитет, може и да забавяш. Зависи на какво ниво си. Но ползите от него са много добри винаги
11
Софи Марсо 12.11.2013|11:03
Да, МИЛА. Дори и 10 минути висико натоврване има много добри ползи за тялото.
10
Kremena kremi 12.11.2013|11:02
Но в началото си задай по-леко темпи. С течение на времето го увеличавай. Дори и тренировките да са ти по-дълги в началото.
9
Бони бон 12.11.2013|11:02
Те обаче имат и своите недостатъци.Първо, неподходящи са за абсолютно начинаещи. Ако нямате никакъв опит във фитнеса, ще трябва първо да влезете в по-добра форма. Дори да нямате много излишни килограми, това не означава, че сте в добра форма! Слабото тяло не е задължително здраво и тренирано."" - Точно така е, може дори да припаднете от напрежение и претоварване, ако сте начинаещ! Не се хвърляйте на високоинтензивните тренировки още от самото начало.
8
Софи Марсо 12.11.2013|11:00
"Макар изследванията да показват, че високоинтензивните тренировки правят сърцето по-силно, те все пак не са подходящи за хора със сърдечни проблеми. Неподходящи са и при травми." - Хубаво е да се правят такив атренировки от време на време, НО НЕ постоянно. Всеки е на различ ниво, някои са начинаещи, няма как да се хвърлят на 10 минути крос:) Нека се надгражда лека по-лека.
7
Kremena kremi 12.11.2013|10:59
Доказано е, че дори 5 минутна тренировка има много добри ползи върху тялото и здравето на човек! Но редовна, всеки ден. Моите тренировки са по 20 минути, МАКСИМУМ 30 и видимо има разлики, макар, че напоследък ми бе невъзможно да тренирам. Така, че си помислете, как наистина нямате време за 15-20 минути на ден грижа за тялото и здравето си.
6
desislawa pawlewa 12.11.2013|10:43
нима само 15?
5
viki todorova 12.11.2013|10:23
Ще се пробвам, колкото и да ме мързи.
4
viki stoilova 12.11.2013|09:27
Качила съм няколко килограма и мисля да започна да бягам на пътека.
3
rozalij atanasova 11.11.2013|20:06
Има и по - леко.
2
rozalij atanasova 11.11.2013|20:06
Вчера го пробвах даже, останах без крака и днес ме болят, но няма да се откажа.
1
vanya vaseva 11.11.2013|18:22
За мен трябва нещо по-леко.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти