9 навика на бременните жени, които засягат бебето

9 навика на бременните жени, които засягат бебето
Pexels

Едно проучване предполага, че депресията и тревожността при бременни жени могат да увеличат шансовете за преждевременно раждане и по-ниско тегло на детето при раждане. Но има и още други неща, които могат да повлияят на бебето ви. В тази статия ще научите за някои видове поведение и действия, от които е по-добре да се въздържате по време на бременност.

1. Караници и викове

Караниците предизвикват безпокойство и депресия и това може да навреди на вашето бебе. Това може значително да повлияе на здравето на вашето бебе, особено на имунната му система и мозъка. Освен това, крещенето може да бъде лошо за майката и да доведе до главоболие, гадене и проблеми със съня.

Какво трябва да правите:

Почивайте си повече

Наспивайте се

Медитирайте

Консултирайте се с Вашия лекар

Разхождайте се и дишайте свеж въздух

2. Твърде много захар

Проучване показва, че майките, които са консумирали големи количества захар по време на бременността, имат деца с проблеми с ученето и паметта. Същото важи и за заместителите на захарта.

Какво трябва да правите:

1. Яжте повече плодове вместо сладкиши

2. Намалете приема на газирани сладки напитки

3. Промени в настроението

Промяната в настроението по време на бременността е често срещана. Първо се чувствате развълнувани, но след това стресирани и претоварени. Това може да бъде свързано с въпроси, като това дали ще бъдете добър родител или дали ще се справите финансово.

Тези промени могат да бъдат причинени от метаболизма на жената или от нейните хормони и влияят на мозъка и настроението.

Какво трябва да правите:

Наспивайте се

Разхождайте се и дишайте чист въздух

Отидете на кино с приятели

Медитирайте

4. Отпускане в гореща вана или сауна

Топлината в сауната или банята не е много препоръчителна по време на бременност. Може да е отпускащо, но не е добре за вашето бебе.

Какво трябва да правите:

1. Не се прегрявайте и не стойте повече от 10 минути в гореща баня

2. Взимайте вана с хладка вода, близка до телесната ви температура

3. Винаги когато се колебаете, консултирайте се с вашия лекар

5. Плач

Плачът по време на бременност е нормален, защото може да станете по-сантиментални. Но може да е сложно и трябва да обърнете внимание на различни симптоми като загуба на апетит, чувство за вина, прекалено много сън и загуба на интерес към някоя дейност.

Какво трябва да правите:

Ако симптомите продължават повече от 2 седмици, говорете с Вашия лекар.

Намерете някаква подкрепа, поговорете с други майки или бременни жени.

6. Психоза

По време на бременността настроението на жената може да стане много объркано. Това не се случва много често, но може да премине в психоза.

Симптомите са непредсказуемо поведение, объркване и дори халюцинации.

Какво трябва да направите:

Ако имате някои от тези признаци, не се колебайте да се консултирате с лекар и да потърсите медицинска помощ незабавно.

7. Проблеми със съня

Според изследователите 78% от жените съобщават за нарушен сън по време на бременността. Причината за това е нивото на хормоните. Не е изненадващо, че бременните жени са толкова уморени.

Важно е обаче да направите нещо за това, защото липсата на сън може да причини лошо настроение и гадене. Проучване установи, че жените, които спят по-малко от 6 часа на нощ, имат по-дълго раждане.

Какво трябва да направите:

Създайте си график за сън.

Опитайте да спортувате поне 30 минути на ден.

През деня пийте много течности.

Ако не можете да спите, не се насилвайте, опитайте се да прочетете хубава книга, но не бъдете активни.

Консултирайте се с вашия лекар за това в коя поза е най-добре за вас да спите

8. Ниска физическа активност и преяждане

Допълнителното наддаване на тегло по време на бременност може да доведе до усложнения при раждането, растежа на плода и задържане на теглото след раждането на бебето. Освен това може да увеличи последващия риск от затлъстяване за детето.

Физическата активност по време на бременност осигурява физически и психологически ползи за майката и детето.

Какво трябва да направите:

Лекарите препоръчват приблизително 30 минути упражнения за здрави бременни жени, през повечето дни от седмицата, например 5 от 7.

Не забравяйте да ходите. Той ще ви поддържа във форма и мозъкът ви ще получи малко кислород, което е важно за психичното здраве.

9. Прекалено много кофеин

Като цяло няма проучвания, които казват, че е забранено да се приема кофеин. Кофеинът не причинява вродени дефекти. Но по време на бременността трябва да се ограничи. Трябва да запомните, че кофеинът също преминава през плацентата и навлиза в кръвообращението на бебето.

Какво трябва да правите:

Трябва да се стараете да консумирате разнообразна храна и да намалите приема на кофеин. Можете да пиете 1 до 2 чаши кафе на ден.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се прибира вкъщи: -Скъпи, ще останеш много доволен, като ти кажа нещо. Днес 3 пъти минах на червено и никой не ме спря и не ме глоби. Със спестените парички си купих 3 нови шапки.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти