Детокс и отслабване след празниците

Спазвайте нашите съвети и само след седмица ще забележите видими резултати върху фигурата си, а и върху здравословното си състояние

Сармички, меса, туршии, питки, баници, сладкиши… До вчера всичко това (а и не само) бе част от голямото празнично меню, пируващо на трапезите ни от Коледа насам. До вчера, защото Новата година настъпи, а с нея идва и време за ново начало. А какво по-добро начало от пречистване на организма от натрупаните токсини, а защо не и 2-3 килца надолу.

Спазвайте нашите съвети за следпразнично отслабване и детокс и само след седмица ще забележите видими резултати върху фигурата си, а и върху здравословното си състояние. Защото включените витамини и антиоксиданти ще помогнат на организма ви да бъде по-устойчив на дебнещите вируси.

Сутрин
Започнете деня с прием на възможно най-много течности. Топла вода с лимон и мед, чай, плодово-зеленчукови сокове. Тялото се "чисти” най-ефективно именно до 12 часа, затова не го натоварвайте с тежки храни. Вместо това заложете на фреш от цвекло, морков и ябълка, задължително прясно изцеден, за да извлечете максимална полза от скритите в него витамини и антиоксиданти. Опитайте и да замените кафето с чай, например черен, зелен или бял. Това е и моментът да пиете възможно най-много вода, без разбира се да се наливате насила.

Обяд
За обедно хапване заложете на зеленчукова бистра или крем супа, най-добре домашно приготвена, за да избегнете нежелани съставки като сметана, брашно или мазнина, които често биват добавяни в големи количества в заведенията. Използвайте зеленчуци като спанак, лапад, коприва, зеле, броколи, карфиол, тиквички. След това, ако все още сте гладни, преминете към салата, най-добре от зеле, моркови или пък цвекло. Избягвайте хляба и тестените му събратя, както и всичко бяло - ориз, паста, фиде, захар. Не прекалявайте и със солта.

Следобед
Ако изпитате глад "по никое време” не го потискайте, а го задоволете с шепа сурови ядки, например орехи или бадеми. Добър вариант е и да заложите на плод по избор, най-добре ябълка, която е богата на пектин, който от своя страна играе важна роля за "улавянето” и изчистването на токсините. Ако пък ви се прияде нещо сладко, опитайте сушени фурми или кайсии.

Детокс и отслабване след празницитеThinkstock/Guliver
Вечер
Предвид динамичния начин на живот и дългия работен ден, няма да ви поставяме почти неизпълнимата задача да вечеряте най-късно в 18 часа. Все пак се постарайте да хапнете възможно най-рано, а не непосредствено преди лягане. Колкото до менюто, заложете на салата с разнообразни зеленчуци, а защо не и риба (но в никакъв случай не пържена). Ако не можете без месо, то хапнете пилешка или пуешка пържола от гърди. Не пренебрегвайте и ястията, приготвени от елда, киноа, кус-кус, нахут, грах и леща - изключително ценни източници на белтъчини.

Ако тази статия ви е харесала, харесайте и страницата на Jenite във Facebook!

47 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



41
Steffi To 15.01.2014|08:47
Нормално, след голямото преяждане, всеки трябва да го направи.
40
Пламена Христова 13.01.2014|16:12
Трябва, за да се пречисти организма.
39
kameliq ganeva 13.01.2014|16:08
Сутрин повече, на обяд по-малко а вечер най-малко.
38
kameliq ganeva 13.01.2014|16:03
Трябва, защото всеки е прекалил.
37
Пламена Христова 08.01.2014|17:51
Да и е много полезно, дори и само на вода за един ден трудно но помага.
36
Пламена Христова 08.01.2014|17:47
Трябва, защото по време на празниците много прекалихме.
35
Vanya Black 08.01.2014|17:37
Ако човек усеща, че има нужда от малко пречистване и такива режими му понасят, защо не. Аз си правя от дълги години такова по един път в седмицата на плодове.
34
Лола Стефанова 08.01.2014|16:41
С тези именни дни няма как да стане просто.
33
Lili Mileva 07.01.2014|17:32
Хубаво е да даваме почивка на тялото си особено след тези тежки трапези покрай празниците, че и още се задават. :)
32
Църна Мацка 07.01.2014|16:49
Модерното име на добре познатите ни пости. :) Но няма лошо, все си е някаква почивка за организма.
31
rebelle fleur 07.01.2014|16:13
Идеално време за детокс, тъй като има много цитруси, зеле, кореноплодни, с които да съчетаем диетата и да се възползваме от техните полезни свойства.
30
Milen Stanchev 07.01.2014|15:34
3 дена секс и ябълки и всичко си идва на мястото .
29
Pencho Gospodinov 07.01.2014|15:18
Който е преяждал трябва да прави детокс .
28
little shock 07.01.2014|12:26
След празници детоксът е повече от задължителен. Хапвайте повече рибка, бяло месо и плодове и зеленчуци.
27
Silvi Milenova 07.01.2014|12:16
сега карам на олекотен режим :)
26
Ceca V 06.01.2014|16:42
сходно, аз добавям малко рядко риба, яйца и козе сирене. Изключвам и тестените всички заради глутена.
25
Silvi Milenova 06.01.2014|16:30
това е много добра идея :)
24
Kalina Vicheva 06.01.2014|15:46
Неслучайно в календара има пости, които съща са си такъв вид детоксикация за организма и оказват много добро действие.
23
Анриета Конова 06.01.2014|15:20
Аз карам на плодове и зеленчуци и никакво месо.
22
Пипа Мидълтънова 06.01.2014|14:43
На такъв се подлагам в момента, тъй като според мен трябва да дадем почивка на организма си след празниците.
21
кученцето пиджи 06.01.2014|13:06
Понякога има нужда .
20
дрезгав глас 06.01.2014|12:48
Който е напълнял по празниците да му мисли .
19
Silvi Milenova 06.01.2014|09:57
МНого добри съвети! Хубаво е малко да си даваме възможност да си почине организма след свинщината по празниците.
18
Desislava Stoyanova 06.01.2014|09:49
истината е,че почнаха диетите вече :Р
17
Dorche to 03.01.2014|18:23
Така е винаги се получава така, но аз не мога да се оплача.
16
Dorche to 03.01.2014|18:18
Хапване по-малко и по-често и повече плодове.
15
Баба Пъша 03.01.2014|18:17
Наблягайте повече на плодовете и зеленчуците и ще си върнете старите килограми .
14
Milica Georg 03.01.2014|17:23
Ох и аз съм така, а имам да свалям килограми и все си обещавам нещо и накрая нищо. Пусто чревоугодничество!
13
Петя Митева 03.01.2014|17:18
Много хора се оплакват, че са прекалили по време на празниците.
12
Mer Zlatkova 03.01.2014|17:16
Много добро предложение, което ще се отрази добре и на фигурата ни.
11
Raina Knqginq 03.01.2014|16:59
Наскоро и аз четох такава диетка за пречистване но вда видим кога ще започна да я правя. Трябва да си накупя зеленчуци и плодове сега
10
Sisunka Mitevska 03.01.2014|16:22
Хубаво е от време на време човек да дава почивка на тялото си с такъв по-лек хранителен режим.
9
числото Фи 03.01.2014|16:03
Задължително трябва да има пречистване след голямото тъпчене след празниците
8
Maya Davidova 03.01.2014|15:57
Много хубава статия
7
Ема Маринова 03.01.2014|15:00
Така е,от понеделник започваме ;)
6
Milica Georg 03.01.2014|14:58
Страхотно предложение за разтоварване на организма след празниците. Нещо леко и в същото време много полезно за организма.
5
Ема Маринова 03.01.2014|14:58
Определено имам нужда от едно такова детоксикиране.
4
нова надежда 03.01.2014|14:55
Още малко да доядем всичко приготвено и минаваме на диета.
3
viki todorova 03.01.2014|13:38
Има още два именни дни, на които ще ходя и след това вече ще взема мерки.
2
Rosi Nikolova 03.01.2014|13:31
Добре е да разтоварим малко след голямото ядене по празниците :)
1
Vanesa Apostolova 03.01.2014|13:24
Добра идея след освинването, но си мисля,че големия старт на диетите ще е следващата седмица :)
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти