Нахранете организма си според нуждите му

Ценни насоки какво да хапвате след тренировка, след изморителен работен ден или пък след тежка вечер навън

Знаем, че времето е скъпо и не бива да се пропилява. Знаем също така, че стойността му скача многократно, когато не успяваме да го разпределим правилно. В зависимост от това в каква ситуация попадате, вие се нуждаете от разнообразна и засищаща храна, за да можете да подсилите организма си, така че да се справи той сам с ежедневните стрес и напрежение.

Храната създава хормонални реакции в тялото, които влияят на настроението, концентрацията и нивото на енергия. Затова е изключително важно да знаете какво да ядете в различните ситуации, в които попадате ежедневно. Тук нашите колеги от Sportuvai.bg се намесват, за да ви дадат ценни насоки кога какво да си похапвате, за да сте винаги в перфектна форма и кондиция.

Нахранете организма си според нуждите муThinkstock/Guliver
След тежка тренировка
Менюто ви трябва да включва въглехидрати и протеини в съотношение 2:1. Първите ще възвърнат енергията ви, а протеинът ще възстанови мускулите ви. Яжте от 30 до 60 минути след тренировка, това е най-благоприятният период за абсорбиране на храната и полезните ѝ съставки от тялото. Не забравяйте и задължителната чаша прясно мляко.

След много работа
Ако смятате, че можете да минете с няколко бадема през целия работен ден, лъжете се. Вместо това се обърнете за помощ отново към въглехидратите, които ще върнат тонуса и силите ви. Добро решение е да ги приемате в течен вариант, тъй като това изисква по-малко време и усилия. Шоколадът също ще ви държи в кондиция през целия ден.

След края на тежък ден
Тук направо ви съветваме да нападате маратонските храни. Насочете се към такива, съдържащи много въглехидрати, протеини и витамини. Не забравяйте за плодовете и прясно изцедените сокове. Ако чувствате умора и световъртеж - нахвърлете се на черния шоколад!

След безсънна нощ
Учени са установили, че липсата на сън може да доведе до прекалено голям апетит и преяждане. Решението в този случай е да започнете деня с много белтъчини. Ядките са засищаща храна, която няма да ви създаде чувство за дискомфорт и тежест. Наблегнете на тях през първите часове от новия ден. Друг вариант за закуска е кисело мляко с банани - лесно, вкусно и полезно.

Нахранете организма си според нуждите муThinkstock/Guliver
След нощ, прекарана навън
Съвет за самата нощ няма да ви даваме. Вярваме, че се справяте чудесно със задачата за забавно вечерно прекарване. Всички обаче знаем колко са тежки сутрините след подобни преживявания. А последната мисъл, която минава през пулсиращата ни глава, е тази за храна. За това нека сведем до минимум махмурлука със следния съвет: учени са установили, че хапването на малко круша или кактус ще намалят агонията от добрия стар алкохол. Така че хапнете ги и внесете малко повече светлина в мъглявата си сутрин.

Още полезни статии от Sportuvai.bg:

Яжте в името на секса

Подпалете калориите

5 неподозирани енергизиращи храни и напитки

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



12
Kremena Peteva 10.07.2013|11:21
след безсънна нощ съм гладна като вълк
11
Rosi Nikolova 10.07.2013|09:14
ще изпробвам някои съвети,обикновено все нещо ми липсва, за да се чувствам идеално добре.
10
viki todorova 09.07.2013|17:53
Ще се възползвам от тези насоки при необходимост.
9
мая анкова 09.07.2013|14:11
вкусна салата ммммм
8
Красимира Костова 09.07.2013|12:15
Никога не съм пробвала круша след тежка нощ, но ще опитам. Обикновено се свестявам с мляко.
7
Емилия ОтЛьонеберя 09.07.2013|10:25
е, от въглехидратите не се ли дебелее?
6
Milen Stanchev 09.07.2013|10:21
Трудно може да се знае от какво точно има нужда нашия организам в различните периоди от деня, че и от годината.
5
Krum Tonev 09.07.2013|09:45
Круша и кактус? Круша лесно мога да намеря,ама кактус де да си търся :) от саксията надали ще става.
4
Ruslana Hristova 09.07.2013|09:36
да ям шоколад вместо солети? :Р
3
Poli Geerhart 08.07.2013|20:10
Много често днес хората дори и да са пълни страдат от недохранване на клетъчно ниво, тъй като приемат само боклучиви храни.
2
katya noveva 08.07.2013|18:09
но вече знам някои хитринки.
1
katya noveva 08.07.2013|18:05
"Кактус"?:)))
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти