Сменете съдържанието на хладилника си завинаги

Нови хранителни навици за здраве

Сменете съдържанието на хладилника си завинаги
http://www.photl.com

"Калории вътре, калории вън.". Това е новият слогън на последните насоки за хранене на правителството в САЩ. Тази година министерство на земеделието и това на социалните грижи, наблягат на контрола над теглото и редовните упражнения.

 

Според доклада, "Лоша диета и никаква физическа активност са най-често срещаните фактори, които допринасят за епидемията от затлъстяване, която засяга мъже, жени и деца във всички сегменти на обществото. Дори при липса на наднормено тегло, неправилните диети и малкото движение са асоциирани като основни причини за заболеваемост и смъртност в САЩ."

 

Според Harvard Medical School, Насоките за хранене включват следните препоръки:

 

7 храни, чиито прием трябва да редуцираме:

 

-редуцирайте приема на натрий до по-малко от 2 300 милиграма на ден

- консумирайте по-малко от 10% калории от наситени мастни киселини като ги замените с мононаситени или полинаситени мастни киселини

- консумирайте по-малко от 300 мг. холестерол на ден

- консумирайте колкото можете по-малко трансмазнини

- редуцирайте приема на калории от твърди мазнини и добавена захар

- ограничете консумацията на храни, които съдържат рафинирани зърна, особено онези, които са с твърди мазнини, добавена захар и натрий

- ако консумирате алкохол, трябва да е в граници – до едно питие на ден за жени и две за мъже 

 

8 храни и хранителни вещества, чиито прием трябва да повишим

 

- яжте разнообразие от плодове и зеленчуци, особено тъмно зелени, червени и оранжеви зеленчуци, плодове, бобови и грах.

- поне половината от зърнените ви храни, трябва да са пълнозърнести

- повишете приема на обезмаслени и нискомаслени и млечни продукти, като мляко, кисело мляко, сирене

- избирайте разнообразни протеинови храни, което включва морска храна, чисто месо и птиче, боб и грах, соеви продукти, сурови ядки и семена

- избирайте морската храна пред някои меса, дори птичи

- сменете протеиновите храни, които са с високо съдържание на твърди мазнини с протеини, които са с ниско съдържание

- използвайте здравословно зеленчуково олио, което да замени другите, които са с много наситени мазнини



7 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
V D 11.04.2011|09:45
Здравословното хранене трябва да се наложи като тенденция сред българите и още повече сред подрастващите. Този начин на хранене е правилния и благодарение на него могат да се избегнат много болести, които причинява нездравословният. Само, че има и нещо друго. До колко можем да сме сигурни в качеството на плодовете, зеленчуците, млечните продукти, които се предлагат на пазара?
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти