Витамин D е ключов за здравата имунна система и се съдържа в тези 7 храни

Витамин D е ключов за здравата имунна система и се съдържа в тези 7 храни
Pexels

Опитите да бъдете здрави през сезона на настинката и грипа може би никога не са били по-важни от тази година, заради COVID-19. От непрестанното миене на ръце до провеждането на срещи в Zoom, всеки прави каквото може, за да се предпази. 

Един витамин, който е от изключителна важност за силната имунна система, е витамин D. Въпреки че това хранително вещество може да е най-известно със своята роля в изграждането на здрави кости, то също така поддържа много функции в тялото, включително имунната система. Някои изследователи предполагат, че тези, които имат по-ниски нива на циркулиращ витамин D в тялото си, имат повишен риск от развитие на COVID-19. 

Въпреки това витамин D също играе важна роля в по-общата подкрепа на здравата имунна система. Затова е важно да си набавяте достатъчно витамин D. Въпреки че има много начини да помогнете на тялото си да задоволи нуждите си от витамин D - включително директно излагане на слънце и добавки - има някои храни, които естествено съдържат това важно хранително вещество и могат да бъдат прости допълнения към цялостната здравословна диета. Ето седем, които можете да добавите към вашето меню:

1. Сьомга

Възрастните се нуждаят от около 600 до 800 IU витамин D всеки ден, според Медицинския институт. Една порция  сьомга съдържа почти една трета от дневните ви нужди от витамин D. Сьомгата не само снабдява тялото ви с витамин D, но също така е пълна с омега-3 мастни киселини, поддържащи имунната система. 

2. Гъби 

Всички гъби съдържат малко витамин D, но някои сортове съдържат, заради излагането на слънчева светлина. Земеделските производители на гъби буквално излагат гъбите на UV светлина, за да увеличат съдържанието им на витамин D!

Един прост и вкусен начин да добавите витамин D към вашата диета е смесването на ситно нарязани гъби със смляно месо в ястия като бургери, тако или болонезе. Заменянето на само 25 процента от месото с гъби ще намали приема на калории и мазнини, като същевременно ще добавите хранителни вещества като витамин D, калий, витамини от група В и антиоксиданти.

3. Яйчни жълтъци

Яжте цели яйца, вместо само белтъци, ако искате да приемате дневната си доза витамин D. Жълтъкът е хранителна електроцентрала, съдържаща това важно хранително вещество, заедно с други ключови витамини и минерали за имунна подкрепа, като селен. Независимо дали ги ядете твърдо сварени, бъркани или пържени, не пропускайте жълтъка! 

4. Портокалов сок

100 процента портокалов сок съдържа естествен растителен химикал или флавоноид, който може да предложи ползи за здравето на хората. Всъщност данните сочат, че сред тези, които са консумирали флавоноиди, е имало 33 процента намаляване на инфекциите на горните дихателни пътища в сравнение с тези, които не са консумирали флавоноиди.

5. Мляко

Макар че млякото естествено не съдържа витамин D, то почти винаги е обогатено с това хранително вещество - практика, датираща от 1900 г., когато хранителното вещество е добавено за борба с увеличаването на случаите на рахит. Изпиването на чаша мляко е лесен начин да дадете на тялото си доза витамин D. 

6. Говеждо месо

Любители на бургери, радвайте се! Говеждото е естествен източник на витамин D, както и други имуноподдържащи хранителни вещества като цинк. Всъщност по-ниските нива на цинк са свързани с по-голямо възпаление и по-лоши резултати при хоспитализирани пациенти с COVID-19. Хапването на говеждо е чудесен начин за набавяне на витамин D, особено през студените месеци, когато нямаме възможност да сме изложени на слънце. 

7. Стриди

Яденето на стриди дава на тялото ви доза витамин D, заедно със здравословни мазнини и витамин B12. Независимо дали ги харесвате сотирани, на скара или дори като топинг за пица, няма грешен начин да се насладите на тези деликатеси.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти