17 начина да се чувствате по-малко подути и по-слаби

17 начина да се чувствате по-малко подути и по-слаби
POPSUGAR Photography / Rima Brindamour

Всички знаем ужасното чувство, когато коремът ни се превръща в балон. Сега ще ви дадем няколко съвета за това как да предотвратите подуването и да се чувствате по-слаби:

1. Яжте салата веднъж на ден

Яжте голяма салата за едно от хранения през деня (обяд или вечеря). Това ще ви помогне да си набавите необходимите фибри. 

2. Изберете подходящите бобови храни

Ако бобовите храни ви причиняват газове, изберете леща или черен боб, защото са по-лесни за храносмилане от нахута и белия боб. Също така, избягвайте консервите. Купете си боба или лещата, накиснете ги във вода, сварете ги и готово. По този начин са по-лесно смилаеми. 

3. Ограничете приема на захар

Във вашия гастро-интестинален тракт има трилиони бактерии, които обикновено помагат за здравето, но тези бактерии консумират захарите във вашите храни и могат да увеличат производството на газове и да причинят подуване. Опитайте да изключите храни с бяла захар и дори мед и кленов сироп, за да видите как се чувствате.

4. Пийте тонове вода

Пиенето на вода е най-лесният начин да поддържате храносмилателната си система в добро здраве и да избегнете подуването. 

5. Една ябълка на ден

Яденето на богата на фибри ябълка всеки ден може да бъде лесен начин да предотвратите запек и да се отървете от ежедневното си подуване.

6. Избягвайте млечни продукти

Лактозната непоносимост може да варира от лека до тежка, но по един или друг начин газовете обикновено са симптом. Опитайте да ограничите количеството мляко, сирене, кисело мляко и сладолед, които ядете, и да видите дали това помага. Има толкова много млечни алтернативи, които можете да ядете!

7. Опитайте периодично гладуване

Дайте на храносмилателната система прекъсването, което е необходимо, за да функционира нормално, като правите периодично гладуване. Всичко, което трябва да правите, е да съкратите прозореца на времето, през което ядете всеки ден. Опитайте да ядете от 11 часа до 19:00 часа и вижте как се чувствате.

8. Избягвайте люти храни

Пикантните храни могат да предизвикат разстройство в храносмилането, което води до газове и диария. Избягвайте пикантните храни. 

9. Йога

Тайната за плосък корем може да бъде малко йога. Има някои страхотни пози, които могат да ви помогнат да намалите подуването. 

10. Избягвайте пържени храни

Пържените храни и храните с високо съдържание на мазнини  също могат да причинят подуване на корема, затова ги дръжте далеч от чинията си.

11. Намалете консумацията на сол

Не само, че прекалено много натрий е вреден за сърцето ви, но и това ще ви накара да задържате вода.  Ограничете високо-натриевите храни като хот-дог, извара, бекон, соев сос и чипс.

12. Тренирайте редовно

Движението всеки ден е още един начин да поддържате храносмилателната си система във форма. 

13. Не преяждайте

Може да не става въпрос за вид храна, която ядете, а за количеството. Преяждането може да предизвика болки в корема и газ. Винаги ставайте от масата леко гладни. 

14. Пийте чай

Пиенето на чай е толкова ефективно за предотвратяване на подуването, колкото пиенето на вода. Той може да се използва и като естествено средство против подуване. Опитайте да пиете чай от джинджифил или мента, за да успокоите храносмилателната си система.

15. Релаксирайте

Стресът може да причини разстройство в храносмилането, така че трябва да намирате начин да се успокоявате. Медитирайте, разходете се в природата, четете, слушайте музика, вземете горещ душ или се обадете на приятел. 

16. Яжте по-бавно

Храненето прекалено бързо може да доведе до неправилно дъвчене, което затруднява тялото ви да смила храната. Отделете време, когато ядете, дъвчете бавно храната. Направете почивка на половината от храната си, изпийте малко вода и преценете дали сте гладни за останалата част.

17. Избягвайте газираното

Пиенето на сода и газирани напитки ви кара да поглъщате повече въздух и къде мислите, че въздухът отива? Да, в корема ви. Спрете да пиете газирани напитки. Пийте вода, вместо това.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Любовта не е в другия, тя е в нас самите - ние я събуждаме. Но за да я събудим, се нуждаем от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти