В момента повече от един на всеки трима американци над 20-годишна възраст е с наднормено тегло. Невинаги обаче това е било така. Само преди 20 години един на всеки четирима е имал проблеми с килограмите.
За съжаление, проблемът се разпростира далеч отвъд границите на САЩ и е плъзнал из целия свят, наподобявайки епидемия.
Много хора изпитват не само здравословни проблеми, но и чувство за вина и срам след всеки качен килограм. И това е защото "загубата на тегло" се е превърнала в една индустрия, изхранваща безброй компании, производители на добавки за отслабване, автори на книги с диети и лекарите, лекуващи затлъстяване. Това е един огромен бизнес и никой не иска някои истини за него да лъснат на бял свят.
Компаниите, които се фокусират върху програми за отслабване (например NutriSystem и Weight Watchers), са спечелили 2,4 милиарда щатски долара през миналата година, а приходите им от продажба на добавки, много от които обещават загуба на тегло, са още 14 милиарда долара. От своя страна, лекарите извършват стотици хиляди бариатрични операции годишно, за да помогнат на пациентите да отслабнат.
За много хора излишното тегло на човечеството е сигурен източник на пари в брой. Това кара някои компании да изопачават истината за техните продукти, за да се възползват от част от тези пари.
Според най-новите данни от Федералната търговска комисия, приблизително 15% от рекламите на такива продукти съдържат неверни твърдения или невярна информация. Сред цитираните кампании е такава на продукт, срещу който са предявени множество оплаквания. На исковете на измамените потребители производителя отговаря, че посланието на продукта "допуска, а не гарантира положителен ефект".
Нещо повече, някои от най-големите играчи в индустрията се обвиняват взаимно в измама. Няма обаче да ви занимаваме с мултимилионните искове на различни корпорации една към друга и игрите им на сцената на съдилищата в Щатите. Това са просто битки за надмощие и милиони.
В интерес на истината, по-голямата част от рекламите за отслабващи продукти са относително честни, а има и някои хранителни добавки, които наистина вършат работа. Все пак размерът на дезинформация в този бранш е висок, казват експерти.
За да се избегнат измамите, потребителите трябва да са нащрек за етикети, които обещават бързи действия на продуктите (като например 5 килограма за 10 дни), както за етикети, които използват думи като "гарантирано" или "научен пробив".
Всяка сряда ще публикуваме информация относно заблудите, на които стават жертва хората, имащи желание да отслабнат. За да разберете останалите лъжи в индустрията, станете част от Jenite.bg във Facebook!
8 | 0 |