7 начина се предпазим от сезонните настинки

Сезонът на настинките е вече тук и вместо да чакаме грипът да ни завари неподготвени можем да се погрижим за своето здраве навреме. Предлагаме ви следващите съвети, които могат да ви помогнат да пропуснете някой грип и да се наслаждавате на времето:

Витаминен шот

Витаминният шот ще ни служи като ваксина срещу таз годишните вируси. Най-хубавото е, че можете да си набавите необходимите плодове и зеленчуци от всеки супермаркет и да пиете всеки ден от богатата гама витамини. Така ще подсилите имунната си система.

Хранете се със здравословни продукти

Спазването на чист режим не е трудно, тук не говорим за глобални промени в начина на хранене, защото целта не е да причиняваме още стрес на организма. Спазвайте лесното правило: хранете се с продукти във всеки цвят от дъгата. Хапвайте зелени зеленчуци, свежи червени и зелени чушки, моркови, сладки картофи, домати и боровинки.

-Снабдявайте организма с повече Витамин С

Цитрусовите плодове са чудесна алтернатива на ампулите или хапчетата от аптеките. Не забравяйте, че лютите чушки също са много добър източник на Витамин С.

-Изберете бобови храни и зелени зеленчуци богати на цинк

Тези храни са богати на протеин и цинк.  Две ключови съставки, които ги правят едни от най-подходящите храни, с които можем да подсилим организма. 

-Хранете се с ядки и семена

Витамин Е има функцията на антиоксидант, ключова при  здравословна диета. Освен това, ядките са много вкусни. Не прекалявайте с количествата, защото ядките засищат бързо.

-Осигурете си пробиотик

Уверете се, че имате естествен пробиотик. Чудесен пример за такъв натурален продукт е киселото мляко.

Движете се достатъчно

Разхождайте се редовно навън или практикувайте любимия си спорт. Сега е моментът да опитате ново занимание и да му се насладите. Упражненията ни помагат да поддържаме здравето си, както и да държим мозъка си в добра кондиция. 

Намалете стреса

Звучи по-лесно на думи отколкото на практика, но ако избягвате ситуации, които ви подлагат под голямо напрежение ще подобрите здравето си в пъти. Опитайте медитация или друга подобна практика.

Осигурете си достатъчно почивка

Сънят е толкова важен за процесите в организма ни. Намалява напрежението, възпаленията, когато сме си отпочинали просто живота става някък по-лесен. Създайте си добри навици за сън, можете да започнете с по-ранно лягане. Пригответе организма си като изградите навици, които ще подсказват, че е време за сън, като наприме четене преди лягане.

Мийте ръцете си

Не подценявайте този обикновен навик. Отделяйте поне 15 секунди на измиване и използвайте достатъчно сапун.

Избягвайте срещи с хора, които са настинали

Може да звучи малко грубо, но това е начинът да се предпазите от настинка. Също така, ако вие сте се разболяли, останете си вкъщи. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти