5 храни, които консумираме по грешен начин през целия си живот

Ето къде грешим обикновено

Милиони пъти са ни казвали, че трябва да се храним здравословно, за да бъдем в добра форма и да се чувстваме жизнени и силни. И така ние прибавяме към диетата си куп полезни храни, но невинаги ги консумираме по правилния начин.

Грешният подход към консумацията на дадена храна може да ограничи нейното полезно действие или да ни лиши напълно от него. Днес ще ви представим няколко продукта, които всички навярно консумираме по грешен начин. Това изобщо не е фатално, но е добре да се научим как да извличаме максимална полза от храната, която хапваме.

Фъстъчено масло
Всички знаем, че фъстъченото масло е чудесен избор, защото съдържа много протеини и полезни минерали. Грешката ни идва от там, че купуваме просто някое бурканче с масло и не гледаме етикета внимателно. Ако искаме фъстъченото масло да бъде полезно за нас, то трябва да избираме такова, в което няма добавена сол или захар.

Бобените изделия от консерва
Всички бобови храни са полезни за здравето и укрепват имунитета, но тези, които са съхранявани в консерва, могат да крият известни рискове. Някои от консервите са изградени с помощта на химикал, който може да наруши функцията на хормоните и да ви разболее. Варете си боб вместо да залагате на този от консерва - става по-бавно, но пък е по-здравословно.

5 храни, които консумираме по грешен начин през целия си живот
Thinkstock/Guliver

Сушени плодове
Те са чудесен избор, ако не сте сред любителите на свежите им алтернативи, защото изглеждат като лека закуска, която можете да похапнете навсякъде. Проблемът е, че в много от тях се добавя допълнително количество захар. Най-добре е да ги правите сами вкъщи или да ги комбинирате с овесени ядки, за да балансирате приема на захар.

Ябълки
Те не бива да се белят. Повечето антиоксиданти, фибри и други полезни съставки се намират точно в кората на ябълката. Нарежете ябълката на парчета, без да я белите и се насладете на витаминозната бомба.

5 храни, които консумираме по грешен начин през целия си живот
Thinkstock/Guliver

Броколи
Недейте да варите този зеленчук. С варенето голяма част от питателните му качества се изпаряват или подадат във водата. За да запазите  витамините и минералите, е по-добре да ядете броколите сурови или приготвени на пара. Така тялото ви ще може да усвои всичките им полезни вещества. Не се безпокойте, вкусът няма да се промени, но храната ви ще стане далеч по-полезна.

Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!

17 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти