7 важни витамини и минерали за здраве и красота

Заредете се с енергия!

Витамините и минералите са от изключителна важност за поддържането на отлично здравословно състояние. Понякога храната, която приемаме всекидневно, не е достатъчна, за да могат намиращите се в нея полезни вещества да бъдат усвоени от организма на сто процента и това налага необходимост от включване на допълнителни хранителни добавки в менюто.

През зимата като цяло имунитета ни е значително по-занижен, което допълнително налага необходимостта от прием на най-важните витамини и минерали, поддържащи отличната ни здравословна форма.

Имайте предвид, че до 30-годишна възраст е задължително да си направите кръвно изследване, преди да започнете да приемат определени добавки, докато тези от вас, които са навършили 30 години, е важно да приемат в малки дози от 7-те витамини и минерали.

След навършване на 40-годишна възраст е добре хранителните добавки да бъдат част от ежедневието, тъй като цяло мускулната маса в тялото започва да се влошава, освен това сме много по-предразположени към напълняване, предстои менопаузата, както и нараства значително риска от възникване на рак, сърдечно-съдови заболявания и диабет.

7 важни витамини и минерали за здраве и красотаThinkstock/Guliver

Най-логичното решение в такъв момент е да получавате достатъчно от правилните витамини и хранителни вещества чрез спазване на здравословно хранене и важните хранителни добавки.

Ето ги и тях:

Витамин В12

Най-сериозен дефицит от витамин В12 изпитват малките деца, хората навършили 40-годишна възраст, както и спазващите вегетариански или вегански начин на живот. Този витамин е от изключително значение за функционирането на нормалното кръвно налягане, мозъчната дейност и нервите. Най-лесно може да се набави чрез животински продукти като месо, пиле, риба, млечни продукти и яйца.

Интересно е да се знае, че след навършване на 50-годишна възраст В12 се абсорбира по-слабо от тялото, защото нивата на стомашните киселини намаляват. Според специалистите е добре след навършване на 40 години да включите витамин В12 под формата на добавка или мултивитамини, като се стремите да приемате около 2.4 милиграма на ден.

Калций
Калцият е от минералите, които играят важна роля в организма ни от момента на раждането до нашата смърт. Изключително важен е в периода на растеж, заради формирането на костите, но също толкова значим е и през следващите години, независимо дали сте на 20, 30, 40, 60 или 80 години. Истината за този минерал е, че за да бъде в нормални граници трябва да има също така трябва да има наличие на достатъчно витамин D и К.

Поддържането на нормални нива през целия живот е гаранция за дамите, че няма да страдат от остеопороза след навършване на 40-годишна възраст, както и ще имате отлична превенция срещу предотвратяване на фрактури в по-късна възраст. От изключителна важност е да следите нивото на калция в кръвта си между 20 и 30-годишна възраст, защото той играе важна роля и за здравата мускулна, нервна и сърдечна функция.

Ако не приемате достатъчно калций с храната, имайте предвид, че тялото си краде необходимото количество от вашите кости!

Витамин D
Витамин D заедно с калций е от изключително значение през всички години, но неговата роля е още по-значима след навършване на 40-годишна възраст. Имайте предвид, че ако при рутинно изследване на кръвта, ви липсва достатъчно калций в организма или неговата стойност е по-близка до долната допустима граница, то вероятността да страдате от сериозен дефицит на витамин D е наистина сериозна.

Недостигът на витамин D се свързва с диабет, сърдечно-съдови заболявания, множествена склероза, както и рак на гърдата и дебелото черво. Хранителните му източници са от риба, млечни продукти и зърнени култури. Слънцето обаче остава най-сериозния източник на витамина, така че избягвайте прекомерната употреба на слънцезащитни кремове.

С най-сериозен дефицит от витамин D страдаме през зимата!

За останалите 4 витамини и минерали можете да научите от продължението на статията във fitwell.bg!

6 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти